Teardrop karavany (BushCamp a Hero Ranger)

Publikoval Kristina v

„Proč vlastně jedete koukat na karavan, který je úplně stejný jako ten váš?“  kroutí hlavou kamarádka a kouká na fotku karavanu Hero Ranger, který skutečně vypadá dost podobně jako náš šnek. „Protože nás právě zajímá, v čem se ti dva liší,“ odpovídám a těším se na sobotu. 

Podle instrukcí projíždíme modrými vraty a dál až ke garáži, kde stojí dva modely Hero Rangera – nejnovější verze a její o něco starší předchůdce. Už na první pohled je jasné, že ty dva „úplně stejné karavany“ jsou dost odlišné, minimálně pokud jde o velikost. Náš karavan vedle Rangera vypadá najednou jako drobeček (což rozhodně není, že ano).

Vystupujeme z auta, seznamujeme se s majiteli a seznamujeme se vzájemně se svými ložnicemi na kolech. Zde je porovnání našima očima:

Velikost a vnitřní prostor

Pokud jste vyšší postavy, Hero Ranger pro vás bude jednoznačně pohodlnější. Jeho celková výška je asi o půl metru vyšší než u Bushcampu a výrazně se to projevuje v prostornosti kabiny pro spaní. Je vyšší a lůžko je o několik centimetrů na šířku i na délku větší, k tomu vám pohodlí ještě zvýší opěradla za hlavou a matrace z paměťové pěny, kterou sem dává už výrobce. 

U Bushcampu je navíc pod matrací v podlaze uložena nádrž na vodu a baterie s nabíječkou, což snižuje celkovou výšku kabiny. Hero Ranger má baterku schovanou za opěradlem (a tím pádem lépe přístupnou, když je to potřeba) a nádrž na vodu v kuchyňce, může si tedy dovolit o něco vyšší podvozek bez ztráty výšky v kabině.

Tím, že Hero Ranger má kabinu prostornější, můžete si jako doplňkovou výbavu pořídit i závěsnou postýlku pro nejmenšího cestovatele či cestovatelku, a pohodlně se vejdete.

Pokud jde o velikost úložných prostor v kabině, v tom se oba modely příliš neliší. Jen pokud jde o materiál, Bushcamp preferuje dřevo, Hero vsadil na kov.

Ještě jedna věc nás na tomto Hero Ranger zaujala, a to byly dveře na obou stranách. U našeho šneka máme z jedné strany okno, ale jsou určitě situace, kdy raději použijete druhé dveře, než přelézat přes spící děti či partnery, když potřebujete v noci jít omrknout hvězdy. Nicméně u obou modelů je to otázka počáteční konfigurace, když karavan kupujete. 

Kuchyně

Vaření na cestách je pro nás zážitek ( a mnohdy dost dobrodružný ), proto u našeho Bushcampu milujeme velkou kombinovanou lednici na plyn/elektřinu a spoustu úložných prostor na nádobí a potraviny. Naopak Hero Ranger má kuchyni skromnější. Lednice je menších rozměrů, prostory na ukládání věcí nepříliš velké, a to také proto, že v kuchyni je umístěná i 35l nádrž na vodu.

I tady je rozdíl v materiálu, náš šnek má interiér kuchyně dřevěný a Hero Ranger kovový.

Bedna (bez whisky)

Bedna je pro nás jedna z nejdůležitějších součástí karavanu. Ta naše je totiž tak obrovská, že do ní pohodlně nacpeme všechny cestovatelské nezbytnosti, jako je stoleček, skládací židličky, schůdečky, kanystr na odpadní vodu, sportovní vybavení a další krámy, které by se nám do auta nikdy nevešly, protože ještě pořád s sebou v kufru vozíme kočárek a krosnu pro Jonáše. 

Oproti tomu Hero Ranger má bednu o něco užší a má v ní umístěnou plynovou bombu (tu má náš šnek na straně nad kolem), takže se cestovatel při balení tolik nerozvášní.

Jízda a couvání

Tak tohle jsme na vlastní kůži nezkoušely, ale po společné debatě s metrem v ruce jsme došli k názoru, že couvání s Hero Rangerem je snazší, přestože má větší rozměry, a to díky delší oji. Při couvání pak prý přívěs není tolik citlivý na změny směru. Pavlínka tím stoupla v mých očích a já se utvrdila v tom, že zůstanu na pozici navigátora.

Pokud jde o maximální povolenou rychlost, u nového modelu Hero Rangera pojedete maximálně stovkou, kdežto náš šnek může svištět až 130 km/h (je na místě říci, že tato úprava nebyla od výroby, ale byla dělaná dodatečně).

Parkování

Při spaní je nutné stabilizovat karavan přídavnými nožkami. Zaujalo nás, že zatímco u Bushcampu jsou řešené tak, že je vyšroubujete ven, u Hero Rangeru se spouští ve válci a fixují pákou podobně jako přídavné kolečko na podvozku. Šroubováním je nastavení nožek jemnější a karavan se dá i lehce přizvednout, nicméně na nějaké větší vyrovnání terénu je stejně vždycky lepší použít klíny pod kolo. 

Cestování v zimě

Oba modely mají možnost za příplatek instalaci topení, díky kterému můžete cestovat i v chladných dnech. (My tedy topení zatím nemáme, a tak naše cestování končí, když noční teploty spadnou na 5°C.)

Specialitou Hero Rangera je navíc zateplení kabiny, kde výrobce udává jako limitní teploty až -21°C. Wow! Brrrr….

Tolik naše porovnání po dvou hodinkách společně strávených s Hero Ranger karavanem a jeho příjemnými majiteli.

Přes všechny větší či menší rozdíly mají tito dva terénní fešáci jednu společnou a obrovsky důležitou vlastnost – pomůžou vám uniknout za hranice všedních dní, zažít dobrodružství a výzvy, které v penzionu a v kempu zažít nelze.